S cieľom uľahčiť užívateľom používať našu stránku využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení.

Obchod

dcérske stránky:

www.diva-princess.sk

 

www.royalbathroom.sk

 

 

 

Tovar skladom:

cena teraz: 40,00 EUR
ihneď k odberu
cena teraz: 15,00 EUR
ihneď k odberu
cena teraz: 19,90 EUR
ihneď k odberu

NOVINKY

arr3Stále nové real foto - FOTOGALERIAPridávame pre vás všetkých reálne foto tovaru, nájdete kliknutím na FOTOGALERIA real v hornej... arr3Aktuálne do Vianoc: akcie na šaty skladomSuper ceny na tovar skladom :) www.diva-glamour.sk... arr3Aktuálne do Vianoc 2017 - akcie na objednávkový tovarSledujte akcie, zľavy na tovar objednávkový a to až do Vianoc :) www.diva-glamour.sk... arr3Nové podmienky v platbách !Tovar skladom aj na 100% dobierku. ... arr3Naše eshopy sú tu pre vás:- www.diva-glamour.sk - www.diva-princess.sk - www.royalbathroom.sk      ... arr3Zľava 15% na Retro šaty na slávnosťDo 22.8.2017 platí 15% zľava na všetky Retro šaty na slávnosť:...

Naj retro šaty

KONTAKTY

Divaglamour
Ľ. Pavetitša 35
919 43 Cífer
napíšte nám
Jana Kramárová

» Odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy

 

Nakoľko sa na Slovensku stále častejšie stáva, že zákazník sa snaží vrátiť tovar nakúpený v internetovom obchode bez udania dôvodu PO 14 dňovej kalendárnej lehote, uvádzame článok poskytujúci vysvetlenie, aby sme predišli obojstranným nedorozumeniam:

Nové podmienky upravuje na Slovensku zákon č. 102/2014 Z. z., ktorý vychádza z európskej smernice 2011/83/EÚ. Podľa starej legislatívy, platnej do 13. 6. 2014, bola lehota na vrátenie tovaru zakúpeného cez internet 7 pracovných dní, po novom sa mení na 14 kalendárnych dní. Ak však koniec lehoty pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa. Lehota začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru a platí všeobecne na tovar zakúpený inde ako v obchode, teda napríklad aj od podomového predajcu, či cez telefón alebo formou poštovej objednávky.  Pri úmysle vrátiť tovar je dobré obchodníka o tomto rozhodnutí jednoznačne informovať, aby tak mohol zásielku očakávať.  Postačí poslať e-mail. Využiť možno aj formulár v elektronickej podobe. 

Predávajúci musí peniaze za vrátený tovar vrátiť do 14 dní od prijatia oznámenia o odstúpení od zmluvy, preto je vhodné i keď nepovinné toto oznámenie podať.  Túto lehotu môže predajca predĺžiť len v prípade, že tovar nedostal späť alebo nemá dôkaz o tom, že ho zákazník poslal späť. Vrátenie kúpnej ceny musí zahŕňať aj náklady na poštovné, ktoré zákazník zaplatil pri objednávke tovaru (obchodník si ale môže naúčtovať dodatočné dodacie náklady, ak zákazník výslovne žiadal o neštandardnú alebo expresnú dodávku). Náklady na samotné vrátenie tovaru predávajúcemu v rámci odstúpenia od zmluvy však musí znášať zákazník.

Tovar, ktorý bude javiť známky používania /pozor, hovoríme o vrátení tovaru bez dôvodu, nie o reklamácii/ môže byť zákazníkovi vrátený i s vyrozumením naspäť na jeho adresu. Zákazník, ak neprijme takéto vysvetlenie e-shopu, môže podať návrh na alternatívne riešenie sporov, ktoré uvádzame v samostatnej kategórii .

Lehota na odstúpenie od zmluvy

Lehota 14 dní sa počíta od dátumu prevzatia tovaru zákazníkom. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď spotrebiteľ (alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru. To znamená, že odovzdanie tovaru dopravcovi (na pošte alebo kuriérovi) zo strany spoločnosti nie je možné považovať za prevzatie tovaru.

Ak si zákazník objednal viacero produktov v jednej objednávke a tieto produkty mu budú dodávané po častiach, potom sa tovar považuje za prevzatý až v okamihu, keď zákazník prevezme posledný dodaný tovar.

 

Kedy zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy

Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy a vrátiť tovar či služby bez udania dôvodu v týchto prípadoch

* predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.

·         1. TOVAR ZHOTOVENÝ PODĽA OSOBITNÝCH POŽIADAVIEK SPOTREBITEĽA.

Ide o taký tovar, ktorý nemáte bežne v ponuke e-shopu a zákazník vás sám požiada o jeho úpravu či zmenu jeho parametrov alebo vlastností.

·         2. TOVAR VYROBENÝ NA MIERU

Ide o taký tovar, ktorý vyrábate vyslovene podľa požiadavky zákazníka. Môže ísť napríklad o zákazkové šitie, kedy zákazníkovi vyrobíte svadobné šaty presne „na mieru“. Alebo ak ponúkate výrobu záclon a zákazník vám zadá presné rozmery záclony.

·         3. TOVAR OSOBITNE URČENÝ PRE JEDNÉHO SPOTREBITEĽA

Ide o taký tovar, ktorý je prispôsobený konkrétnemu spotrebiteľovi. Môže ísť napríklad o výrobky, ktoré sa nejakým spôsobom upravujú pre zákazníka – napríklad gravírovaním alebo vyšitím mena, pridaním fotografie na produkt a pod. Takýto tovar je jasne určený len pre konkrétneho zákazníka a preto ho zákazník nemôže vrátiť.

Ako si zákazník môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy

Spotrebiteľ si môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru v písomnej podobe. Môže použiť i priložený formulár, ale takisto môže použiť vlastný formát vyhlásenia – môže ho napísať aj rukou. Zákazník môže vyhlásenie o odstúpení od zmluvy odoslať aj e-mailom alebo aj na USB kľúči.

Zákazník má právo na odstúpenie od zmluvy aj v prípade, že oznámenie odoslal hoci aj v posledný deň lehoty. Zákon hovorí o odoslaní, nie o doručení. Ak by spoločnosť vyhlásenie o odstúpení od zákazníka nedostala, ale zákazník má doklad o odoslaní (napríklad potvrdenie z pošty), potom sa za deň doručenia oznámenia považuje deň, kedy ho zákazník odoslal.

Potvrdenie o prijatí odstúpenia môže spoločnosť zákazníkovi odoslať písomne alebo e-mailom.

V prípade pochybností o odoslaní či doručení vyhlásenia o odstúpení od zmluvy, je na zákazníkovi, aby preukázal jeho odoslanie.

Opotrebenie a používanie tovaru

Zákazník má právo tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil jeho vlastnosti a funkčnosť. Ak je tovar poškodený, rozbitý alebo nefunkčný, vtedy je už zákazník za takéto zníženie hodnoty tovaru zodpovedný.

Ak napríklad zákazník odbalil mobil a stiahol ochrannú fóliu z displeja, má na to právo. Ak ale zákazník poškrabal displej, má spoločnosť právo od zákazníka požadovať úhradu škody (výmena displeja) (ale nesmie mu to odrátať od vrátenej sumy, škodu si môže nárokovať len dohodou alebo súdnou cestou).

Povinnosti zákazníka

Zákon dáva právo zákazníkovi tovar odskúšať, t.z. rozbaliť, použiť a pod., ale len v takom rozsahu, ako by si tovar mohol odskúšať v kamennom obchode. Zákazník je zároveň zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Vrátenie poštovného

Ak zákazník odstúpi od zmluvy, musí mu vrátiť  spoločnosť aj náklady na poštovné. Zákazníkovi vracia spoločnosť poštovné len do výšky najlacnejšej formy poštovného v e-shope.

Príklad: Najlacnejšie poštovné v uvedenom internetovom obchode je 3.50 EUR za dodanie Slovenskou poštou. Zákazník si pri objednávke vybral drahšiu formu doručenia prostredníctvom kuriéra za 8.50 EUR. Zákazníkovi vrátite len 3.50 EUR.

Odoslanie platby

Platbu za tovar zákazníkovi nemusí spoločnosť odoslať dovtedy, kým  nebude pôvodný tovar doručený späť od zákazníka alebo kým zákazník nepreukáže, že tovar už odoslal (napríklad potvrdením z pošty). V súvislosti s touto klauzulou v zákone upozorňujeme, že zákazníkovi musí odoslať platbu bez ohľadu na to, či bol tovar spoločnosti doručený späť – stačí, ak zákazník preukáže, že tovar odoslal (napríklad dokladom z pošty). 

Predaj firmám alebo živnostníkom

Právo na odstúpenie od zmluvy má podľa zákona len spotrebiteľ.

Spotrebiteľom je podľa zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa: fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy  nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

To v praxi znamená, že ak zákazník v objednávke uviedol identifikačné údaje o svojom podnikaní (IČO, DIČ alebo IČ DPH), potom takýto zákazník nemá právo na odstúpenie od zmluvy. Ak takýto zákazník bude chcieť vrátiť tovar, nemá na to právo zo zákona.

To sa týka aj tovaru, ktorý si zákazník bez udania firemných údajov objedná tovar do firmy, pričom je zjavné, že ho bude používať pri výkone zamestnania (napr. ochranný odev či pracovné pomôcky).

Právo na odstúpenie od zmluvy takisto nemajú zákazníci, ktorí nakupujú tovar zjavne pre účely výkonu svojho povolania – zákon konkrétne hovorí napríklad o autorizovaných architektoch, autorizovaných stavebných inžinieroch a advokátoch.

 

 

 

N2M2Mz